• Publisert
  • 2 min

Fyr Agency - bäst i klassen på Total Experience Design

UX- och designbyrån Fyr är det senaste tillskottet i Novas expansion i Sverige. Tillsammans med partnerbyråerna i Nova Consulting Group kommer Fyr att skapa fantastiska helhetsupplevelser.

 

Genom den nya byrån Fyr stärker vi upp Nova med några av Sveriges vassaste konsulter i skärningspunkten mellan tech och design. Jag känner dem sen tidigare och vet att de kan leverera strategiska designlösningar som överträffar det mesta, säger Michael Jäderlind, vd för Nova i Sverige.

Michael Jäderlind, vd för Nova Sverige

 

Branschveteraner med fokus på Total experience design

Bakom Fyr ligger tre branschveteraner vars vägar korsats flera gånger under årens lopp. Första gången var när design- och varumärkesbyrån Söderhavet och Michael Jäderlinds digitalbyrå, Nansen, delade kontor för 10 - 15 år sedan. Anna Stefansson var då byråchef på Söderhavet, där också Joacim Broström var ad, samtidigt som Rodolphe Toots jobbade som systemutvecklare på Nansen.

Total experience design (TXD) är ett begrepp som nyligen lyftes fram som en viktig del i varumärkesbyggandet av undersöknings- och analysföretaget Gartner. På Fyr integrerar vi innovation och teknisk spjutspetsteknik redan från början i våra designlösningar, på ett sätt som ingen annan byrå har gjort hittills.

Med total experience design som strategi hjälper vi kunderna att skapa en starkare varumärkesupplevelse som bidrar till intern stolthet, ökad lönsamhet och inte minst till kärlek och lojalitet från medarbetare och kunder, säger Rodolphe Toots, grundare och kreativ teknikchef på Fyr.

Delägarskap attraherar

En av många fördelar med Nova är att vi och alla som vi anställer kan bli delägare om de vill. Vi märker att det är en avgörande faktor nu när vi rekryterar både seniora och juniora krafter som ska vara med och bygga vårt nya bolag, säger Anna Stefansson, grundare och vd för Fyr.
Epinovas vd Linus Ekström fyller i, vi har vuxit starkt under 2021 och är nu över 20 anställda, och vår tillväxtresa fortsätter.

Här får man jobba med riktigt duktiga kollegor, möjlighet att utmanas och utvecklas, vara med och bidra och leverera lösningar utöver det vanliga.
Det skapar stolthet, engagemang och långsiktighet – både hos våra medarbetare och våra kunder.

Epinovs vd Linus Ekström tillsammmans med Anna Stefansson, vd för Fyr


Från teknikleverantör till fullservicebyrå

–Jag ser stora fördelar med Fyr och att vi kommer att ha ett tight samarbete då design är en så självklar pusselbit i våra webbleveranser, säger Linus Ekström, vd för Epinova. Vi har redan tagit steget från en ren teknikleverantör till att vara en fullservicebyrå där vi tar helhetsansvar för våra kunders digitala satsningar, så väl externa webbplatser, e-handel eller intranät. Från digital strategi, UX och design till teknisk leverans av högsta kvalitet baserat på Optimizely (fd Episerver) plattform, och med den expertis som våra systerbolag besitter inom SEO, SEM, Marketing Automation och CRM.

Våra kunder uppskattar att vi förstår deras affär och kan guida dem rätt utifrån deras behov och ambition. Vi levererar redan under ett paraply hos flera av Epinovas kunder, som till exempel Sverige Kommunikatörer, Forsheda Hus och vår nya kund Kungliga Ingenjörsvetenskapsakademien (IVA) för att nämna några. Det förtroendet är vi otroligt glada och stolta över!

Expansionen fortsätter

Ytterligare förvärv och nya etableringar planeras i Sverige för att göra Nova ledande inom e-handel, digital marknadsföring, digital tjänstedesign och strategisk varumärkesutveckling. Idag ingår förutom Epinova Sverige, även våra systerbolag Pineberry, Infunnel, Cloud Nine och nu också Fyr.
Bland Novas kunder i Sverige ingår nu C More, SEB, Granngården, Postnord, Permobil, Volkswagen, Sony Music, Houdini Sportswear, Bemz, Doktor.se, Cylinda, Visma, Efva Attling, Filmstaden, Mercedes och Tetra Pak. Bakom satsningen på att bygga upp Nova på den svenska marknaden ligger Nansen-grundaren Michael Jäderlind, som är vd och landchef i Sverige. Michael har tidigare grundat och lett den digitala fullservicebyrån Nansen samt den insikts- och datadrivna marknadsföringsbyrån Odyssey.

Läs mer om Fyr här och denna artikel i Resumé

Fakta om Nova Consulting Group

Nova Consulting Group i Sverige är en integrerad byrågrupp som utvecklar tjänster inom hela det digitala ekosystemet för att bygga och stärka kundernas varumärken på den nordiska marknaden. Det inkluderar strategiska tjänster inom digital transformation, e-handel och innovation. Bolaget ingår i en koncern tillsammans med Nova Consulting Group i Norge, som består av sju specialist-bolag och tillsammans bildar ett komplett digitalt tjänsteerbjudande. De bistår några av Norges största varumärken med alltifrån strategi och design till implementation av digitala tjänster och lösningar.