Optimizely
En världsledande Digital Experience Platform
Optimizely är en Digital Experience Platform, en komplett produktsvit, som hjälper marknadsförare och kommunikatörer att planera, underhålla och optimera den digitala närvaron till fullo.
Vi vill påstå att vi är i den absoluta framkanten när det kommer till att leverera lösningar på Optimizely. Optimizelys produkter hanterar hela kundupplevelsen och sammanlänkar innehållsskapande, publicering, e-handel, personalisering, experimentering och dataanalys på ett lättanvänt sätt. Vi guidar dig genom hela resan.
Moduler i Optimizelys produktsvit
- Content Management System (CMS) – ett av marknadens absolut ledande publiceringsverktyg. Finns både som Platform as a Service (PaaS) men snart också som en Software as a Service (SaaS).
- Configured Commerce. Det erbjuds både en traditionell e-handelsprodukt med stora möjligheter för anpassning, men också en mer färdig lösning mot just B2B-handel.
- Content Marketing Platform (CMP). Används för att planera och skapa marknadsmaterial som kan användas i många olika kanaler, bland annat med en direktintegration till CMS:et. Underlättar arbetet framför allt för organisationer med många marknadsförare och redaktörer som behöver jobba tight tillsammans.
- Customer Data Platform (CDP). Samlar kunddata från webbplats men även andra system så som CRM, sociala medier, e-postmarknadsföring och andra kundinteraktionspunkter, för att få en helhetsvy av kunder och kundsegment. Optimizely har valt att namnsätta sin plattform ODP - Optimizely Data Platform.
- Web Experimentation – både i form av webbexperimentering där det går att anpassa sidor direkt oavsett CMS, men också experimentering med feature-flags. Båda bygger på att samla statistik och automatiskt välja vinnare.
Optimizely World
Visste du att Optimizely har ett community med omfattande dokumentation, material, lathundar, tips och bloggposter? De hjälper både utvecklare, redaktörer och analytiker att få ut det mesta av Optimizelys produkter!