• Publisert
  • 1 min

Epinovas VD summerar 2021

Julen står för dörren och vi på Epinova kan blicka tillbaka på ett lärorikt och annorlunda år. Vi, liksom våra kunder, har anpassat oss till en ny vardag och samtidigt välkomnat både nya kunder och nya medarbetare.

Att arbeta hemifrån, från kontoret eller kanske en mix av dessa har blivit en vardag. Redan innan pandemin hade vi på Epinova stor flexibilitet med eget ansvar och möjlighet till hemarbete – men pandemin har gjort att vi tagit ytterligare steg i att utveckla våra arbetsprocesser, våra digitala verktyg och hur vi samarbetar med våra kunder.

Det är med glädje och stolthet jag tänker tillbaka på mina kollegors gemensamma prestation under året som gått. Epinova har växt kraftigt på den svenska marknaden under 2021. Vi har välkomnat både nya medarbetare och nya kunder. Genom vårt LIA-program (lärande i arbete) har vi kunnat anställa och introducera två nya stjärnor till arbetslivet, vilket vi tycker är väldigt roligt.

Fina priser och fler vise kvinnor och män

Epinova var först i världen med att lansera en e-handel på Optimizelys senaste prestandaförbättrade plattform. Våra ansträngningar syns. Under hösten vann vi det fina priset “Optimizely Customer Success Partner of the Year”, och vår ambitiösa kund Postnord är nominerad till priset Most Customer Centric Experience i tävlingen Optimizer Awards där vinnaren kommer att presenteras i januari 2022. Vi är otroligt glada och stolta över detta erkännande hos våra kunder och Optimizely.

Epinova är en del av företagsgruppen NOVA och vi är nu runt 100 medarbetare i Sverige tillsammans med våra systerbolag Pineberry (specialister på SEO/SEM) och InFunnel (specialister på CRM/Marketing Automation). Vi har startat ett antal gemensamma projekt under året där vi med vår samlade expertis inom webb, SEO och CRM/MA hjälper våra kunder att lyckas med sina digitala satsningar. Kunderna har uppskattat mycket att kunna ha en leverantör istället för flera olika leverantörer och där vi också fått förtroendet att bli en pålitlig rådgivare.

Klappar som gör skillnad

Även i år väljer vi att skänka pengar till välgörande ändamål istället för att köpa julgåvor till våra kunder. I år har vi valt att skänka till Naturskyddsföreningen och till UNHCR:s arbete med utbildning till barn på flykt som ett bidrag till deras viktiga arbete.

Nu ser vi fram emot ett nytt spännande 2022. Tillsammans med våra fantastiska kunder och duktiga medarbetare siktar vi mot nya mål och visioner. Vi kommer att fortsätta vår tillväxtresa och att leverera digitala lösningar med hög kvalitet och vara den helhetsleverantör som våra kunder uppskattar.

Jag och alla våra medarbetare på Epinova vill önska Dig kära läsare en riktigt
God Jul och ett Gott Nytt År!

Linus Ekström, VD Epinova AB

Mer intressant som hänt hos Epinova