Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

NOVA Day - en riktig fullträff!

Kön ringlade sig lång ute på gatan när NOVA hade bjudit in över +300 kunder och partners till världspremiären av NOVA Day på Södra Teatern.

Bilder på talarna på NOVA Day

Talarna hade valts ut med omsorg för att både inspirera och dela med sig av sina erfarenheter och sin kunskap. Alla NOVAs sex svenska systerbolag deltog också på scenen. Förväntan var hög och ljudnivån likaså - den positiva stämningen, sorlet och skratten. Att äntligen få träffas fysiskt och ta del av spaningar och lyssna på proffsiga talare var en energikick som många längtat efter! 

Vi hade bjudit in

Tobias Degsell

som pratade om kreativitet, samarbeten och innovativt tänkande. Tobias har en bakgrund på Nobelmuseet och har studerat nobelpristagarnas kreativa processer och deras förmåga till kreativt och innovativt tänkande. Fartfyllt och träffsäkert! 

Per Ljungberg och Arne B Andersson

Per och Arne (även känd som Arne på Posten) från Svensk Handel är erfarna trendspanare och rådgivare inom e-handel. De pratade om framtidens e-handel och lärde oss en hel del e-com begrepp. Kul och lärorikt! 

Mårten Bokedal

från Optimizely levererade sina insikter i turbofart och med glimten i ögat. Mårten brinner extra mycket för experimentering och A/B-tester och lärde oss vikten av ekosystem. Här gällde det att hänga med! 

Elinor Falkman

Retorikexpert och storyteller. Bra retorik handlar om metod, teknik och övning, något som Elinor kan på sina fem fingrar! Logos, Pathos, Ethos bygger ditt varumärke!  

Matthew Hearle

Creative strategist Lead på TikTok avslutade seminariedelen med att TikTok inte bara är till för barn och ungdomar som dansar. På TikTok kan företag verkligen bygga varumärke och öka sin försäljning!

Våra take aways

  • Alla talarna pratade om kunskap och samarbete (legobyggande). Det var väldigt intressant och inspirerande!
  • Retorik och beteenden styr våra beslut och val, medan kunskap och data leder till ett bättre resultat som även kan förutses. Kombinationen av dessa samt samarbete mellan oliksinnade hjälper oss att nå ett resultat som vi egentligen vill ha.
  • Det blir allt viktigare med orkestrering och att få en helhet som sitter ihop och att detta är viktigare än fokus på enskilda öar som i sig kan vara bra men som inte sitter ihop, vare sig det gäller system, team eller dataflöden.
  • Det fysiska mötet - energin, förväntan, surret när 350 deltagare får en eftermiddag med inspiration och kunskap och gott om utrymme att nätverka/prata - ur det uppstår nya möjligheter både för oss och för våra kunder!
  • Avslutningsvis Tobias Degsell's bevingade ord:
    Det handlar inte om passion. Om man ska lyckas handlar det om besatthet!

 

NOVA Sverige

NOVA är ett skandinaviskt konsultföretag och består av en grupp specialiserade företag inom digitala tjänster och marknadsföring. Våra kunder finns inom både privat och offentlig sektor. Vi levererar digitala lösningar till några av Nordens största varumärken. Nova Sveriges dotterbolag är:
Epinova, Pineberry, Singular, Fyr, Infunnel och Cloud Nine