Användbarhet och UX

För att ta steget från en smart strategi, och för att sätta användarnas behov främst strävar vi efter att skaffa oss en förståelse för deras behov och beteenden, vad de behöver och hur vi kan ge dem det på bästa möjliga sätt.

Vi arbetar gärna med fakta framför subjektiva åsikter. Fakta får vi genom att fråga användarna i intervjuer och enkäter, analysera statistik, och testa innehåll och funktionalitet. Utifrån det vi lär oss utvecklar vi den digitala lösningen och kan sedan kontinuerligt arbeta för att förbättra den med målet att stötta användarnas behov.

Vi utgår från följande tre hörnpelare för att sätta användaren i centrum:

  • Innehållet - hur innehållet skrivs för att hjälpa användaren så snabbt som möjligt
  • Strukturen - hur innehållet organiseras för att bli så intuitivt och enkelt som möjligt
  • Interaktionen - hur sidorna designas för att bli så effektiva som möjligt

Visuell design

För oss handlar grafisk design om att få form, struktur och innehåll att interagera med varandra. På så sätt skapar vi webbplatser som har ett tilltalande utseende samtidigt som avsändarens budskap förmedlas på ett optimalt sätt.

Vi verkar alltid för att erbjuda det där lilla extra som tilltalar ögat och lyfter den digitala lösningen till en ny visuell nivå. Det förverkligar våra erfarna arkitekter och utvecklare till grymma digitala lösningar, inte sällan baserade på vårt anpassade mallramverk och våra återanvändbara komponenter.

 

Vi berättar gärna mer!

Kontakta någon av oss så berättar vi om hur vi kan hjälpa dig.

Martin Holmberg

Martin Holmberg Chief Sales Officer | Försäljningschef

Camilla Karlsson

Camilla Karlsson Chief Delivery Officer | Projektledare | Digital Strateg