Ulrika älskar konvertering, mätning och analys
Med en bakgrund på beställarsidan som Head of E-commerce, Director of Marketing och Online Sales Manager och med ett brinnande intresse för konvertering, mätning och analys kommer Ulrika att vara till stor hjälp för våra kunder.
Berätta lite om din bakgrund
Jag fastnade för digitala världen 2007 när webbplatserna fick en alltmer betydande roll och kanalvridningen från offline till online började ta form med att även ha e-handel. Att även SEO kom i rask takt gjorde mig lyrisk. Jag älskar blod, svett och tårar för att få intäktsresultat, så min karriär började där och nu har det hunnit bli 16 år.
Efter studenten började jag min yrkesbana inom Försvarsmakten där jag jobbade i tio år, och genom nyfikenhet och intresse fick jag roller såsom IT-tekniker och Webmaster. Där lärde jag mig mycket!
2007 började så min onlineresa inom främst besöksnäringen (rederi, hotell, camping och detaljhandel) som bland annat Head of E-commerce, Director of Marketing och Online Sales Manager. Längs med arbetslivets gång har jag även certifierat mig inom olika områden.
Vad är din roll på Epinova?
Min roll är projektledare med fokus på mätning och analys. Min coachning visas genom lyhördhet och engagemang. Ett lyckat koncept är högt i tak. Att tillsammans som team nå affärsmål och deadlines är riktigt häftigt. Som person är jag lösningsorienterad och har ett genuint helhetstänk genom hela utvecklingsprocessen.
Vad ska du hjälpa våra kunder med?
Jag ska hjälpa våra kunder med webb experimentering, mätning och analyser som är min specilistkompetens. Även att optimera kundresan för ökad konvertering genom att arbeta fram förbättringsförslag för användarupplevelsen på webbplatser med kunden i fokus.