Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Pontus vill överträffa kundens förväntan!

För Pontus handlar försäljning om att lyssna på kunden, och att möta och överträffa kundens förväntningar. Med sina 20 års erfarenhet av försäljning vet Pontus värdet av långsiktiga relationer och att ta hand om kunderna på bästa sätt.

Pontus Renmark

Berätta lite om din bakgrund

Jag har arbetat med sälj i hela mitt liv. Från början som säljare och senare franchisetagare inom JC Jeans & Clothes och senare i musikbranschen med digital marknadsföring och sälj hos bla. MNW Music Network Records Group. Till konsultbranschen kom jag 2004 och har sedan dess arbetat med lösningsförsäljning och Optimizely på bl.a. Funka och Getupdated innan jag kom till Sogeti där jag arbetat som säljare och kundansvarig under många år.

Varför valde du Epinova och vad kommer du att bidra med?

Jag vill arbeta fokuserat med lösningsförsäljning och Optimizely i nära samarbete med en riktigt vass leveransorganisation. Epinova har ett tydligt erbjudande och dessutom några av branschens bästa konsulter vilket vägde tungt. Att vi dessutom är en del av Nova Consulting Group och dess helhetserbjudande gjorde valet ännu mer självklart. 

 

Berätta vad är det du gillar med att jobba med försäljning?

För mig handlar försäljning om att lyssna på kunden och att möta, och överträffa, kundens förväntningar. Det låter sig bara göras om man är intresserad av kundens affär/verksamhet och att man kan sätta sig in i de utmaningar kunden har. Det är den resan, från de inledande diskussionerna till att få leverera det vi och kunden har jobbat fram, som är själva grejen. Sen är det såklart väldigt roligt att vinna affärer i konkurrens med andra vassa bolag

Vad ser du fram emot?

Just nu ser jag fram emot att lära känna alla kollegor och att komma igång med nya spännande kunddialoger kring Optimizely.