Annika, ansvarar för marknad och rekrytering på Epinova
Annika har hon många strängar på sin lyra. Hon ansvarar för marknad och driver vårt LIA-program, där vi hittar våra nya stjärnor.

Berätta lite om din bakgrund?
Jag började som utvecklare i "Cobol-gruvan" för hundra år sedan. På den tiden pratade man aldrig med kunden som utvecklare, idag är ju det en självklarhet.
Jag halkade in på agil utveckling och har jobbat som metodstöd och projektledare i många år och varit med i stora projekt där man gått från vattenfallsbaserad till agil utvecklingsmetodik. Det var då jag träffade Camilla Karlsson, vår Chief Delivery Officer. Vi har många roliga minnen tillsammans! Anekdoter som jag gärna berättar till våra yngre medarbetares förundran. Att jobba agilt och pragmatiskt och i den ordningen har alltid varit en självklarhet för mig, oavsett roll eller arbetsuppgifter.
Hur länge har du jobbat med Optimizely?
Jag har jobbat med webb och Optimizely (fd Episerver) i över 22 år och tycker det är lika roligt fortfarande! Att få leverera riktigt bra lösningar till våra kunder och att göra det med våra duktiga konsulter är en ynnest! Det har blivit många intranät och externa webbplatser genom åren. Jag har också jobbat som partneransvarig på produktbolaget Episerver, sedermera Optimizely, i sju år. Det var en spännande period. Episerver, som företaget hette då, gick från att vara ett mindre produktbolag till att gå mot nya marknader som England och USA.
I rollen som konsult och projektledare har jag alltid drivits av att jobba nära kunden och att man tillsammans tar fram en bra lösning - att få se stoltheten vid lanseringar - både hos kunden och teamet som designat och byggt är det bästa jag vet - jag tröttnar aldrig på den känslan av stolhet och glädje!
Vad är din roll på Epinova?
Jag ingår i Epinovas ledning med ansvar för marknad och rekrytering. Jag brinner för kommunikation och att bygga Epinovas varumärke, både mot kunder, potentiella nya kandidater och vi som jobbar här.
När jag började var det få som kände till oss. Att nu få se resultatet av marknadsarbetet, tillsammans med våra duktiga konsulter som levererar, där kunderna nu kontaktar oss, och där jag får jobba med hela kedjan från strategi, varumärke till att stödja säljorganisationen, och att detta i förlängningen leder till nöjda kunder, ja det är väldigt roligt!