E-handel
Vi minskar din "time to market"
Genom att kombinera gedigen expertis med heltäckande rådgivning omvandlar vi våra kunders ambitioner till konkurrensfördelar.
Genom att kombinera gedigen expertis med heltäckande rådgivning omvandlar vi våra kunders ambitioner till konkurrensfördelar.
Ta det första steget mot en starkare digital framtid. Tryck på knappen, fyll i din e-post och så hör vi av oss inom kort!
Epinova är både en specialist och en komplett leverantör av e-handelslösningar, som vi levererar baserat på den marknadsledande lösningen Optimizely Digital Experience Platform.
Vi ska inte sticka under stol med att e-handelsprojekt ofta är komplexa. Förutom att man ska integrera med flera olika tredjepartslösningar - som ERP, PIM, CRM och betalning - måste man också se till att data utbyts i rätt format, i rätt ordning, och att allt överensstämmer mellan de olika systemen.
Detta kräver specialistkompetens och erfarenhet av integrationer. Men det finns ingen anledning till oro, för det är Epinovas styrka. Med vår erfarenhet och expertis guidar vi dig tryggt genom processen från A till Ö.
Alla våra lösningar är baserade på vårt anpassade ramverk för e-handelsprojekt. När basfunktioner som ingår i de flesta projekt kan återanvändas istället för att kodas om varje gång, sparar detta både oss och kunden mycket arbete.
Det är därför vår interna R&D-avdelning lägger så mycket tid på att standardisera moduler och komponenter. På det viset kan flera av våra kunder dra nytta av dessa och vår process för ständig förbättring.
När Epinova har spetskompetens inom Optimizely och e-handel som koncept, bidrar våra partners med expertis inom bland annat ERP, PIM, POS, betalning och frakt.
ERP (enterprise resource planning) är ett affärssystem för alla organisationer och är vanligtvis en samling integrerade lösningar.
I samband med e-handel är prissättning, lager och fakturering och köptransaktioner ofta de viktigaste. En nära, oberoende och säker integration är ofta den viktigaste länken för e-handelslösningen. Detta ger också den största fördelen när du flyttar verksamheten online.
Epinova har erfarenhet av många olika ERP-lösningar som Dynamics AX, Dynamics NAV, M3 och Visma.
CRM (kundvårdshantering) är en lösning för att organisera företagets interaktion med nuvarande och framtida kunder.
God integration med CRM-systemet ger stora möjligheter till självbetjäning och kunduppföljning - både manuell och automatisk (marketing automation) - som stöds i Episerver.
Vi har stor erfarenhet av projekt där vi integrerar Optimizely mot olika CRM-lösningar och känner därför till fallgropar som måste undvikas.
Vi har integrerat mot de flesta och mest använda betalningsleverantörer på marknaden, som Klarna, PayEx, Paypal och Resursbank.
För flera av dessa har vi också färdiga moduler redo att användas, så att du kan tillämpa en färdig lösning utan att behöva uppfinna hjulet igen varje gång.
Om du behöver stödja flera kanaler med din lösning är PIM (product information management) en viktig förutsättning. PIM tillhandahåller rik basdata med ett konsekvent och effektivt sätt att bearbeta dem. På en konkurrensutsatt marknad där hela världen är är vår spelplan är det viktigt att öka precisionen och minska time to market-tiden.
Vi levererar bland annat PIM genom vårt partnerskap med inRiver, som är marknadsledande i norden inom denna typ av lösning.
POS (point of sale) är det kassasystem som företaget använder för sina fysiska butiker. E-handelslösningen kan ses som en förlängning av detta, eller som en oberoende enhet. Kanaloberoende köpupplevelse, att starta processen på ett ställe och avsluta på ett annat, är exempel som möjliggörs genom att integrera dessa system. Dessutom ger det en enhetlig produktpresentation i alla försäljningskanaler.
Frakt av varor kan vara förvånansvärt svårt att beräkna. Delade leveranser, vikt- och volymvarianter eller att hämta varan själv (collect in store) är bara några av utmaningarna.
När kunden förväntar sig information om beställningens totala pris och vilka val som finns för frakt är effektiva lösningar en avgörande faktor för att köpet ska slutföras. Med vår erfarenhet kan vi utforska de möjligheter som finns för att lösningen ska skräddarsys efter dina specifika behov.
Hur? Som första steg är det bara att fylla i din e-postadress och skicka in. Vi tar därefter kontakt med dig inom kort.