
Thon hotels ville satsa på ny teknik och snabba leveranser
Även om Thon Hotels hade en solid marknadsandel på online-bokningar, kände man att både webbplatsen och branschen hade stagnerat.
Thon Hotels
Att vara först med den bästa tekniken inom hotellbranschen är viktigt. Även om Thon Hotels hade en solid marknadsandel i bokningar online, kände man att både webbplatsen och branschen hade stagnerat. Thon visste att om man satsade på ny teknik och nya lösningar så skulle det uppstå möjligheter och man kunde möta framtiden väl rustad. Det var dags att uppdatera den digitala strategin, det visuella konceptet och den tekniska plattformen.
Thon Hotels
En bra kommunikation i teamet har varit framgångsfaktorer för projektet.
Vill du veta mer?
En stor del av projektets utmaning var att utveckla i tillräckligt hög takt eftersom det handlade om att förnya en lösning som både måste vara funktionell och levereras inom ramen för själva hotellkärnsystemet som låg i botten. Allt måste hända samtidigt. Webben är affärskritisk och det krävde både ett agilt team och en skicklig produktägare.
Uppdraget
Teamet bestämde sig för att bryta upp den befintliga monoliten och skapa en gemensam plattform för webb och app. Dessutom inrättades mikrotjänster, där mycket av arbetet handlade om att hitta rätt sätt att gruppera funktionaliteten. Gränssnittet för externa partners var också - till exempel operatörerna som säljer hotellrum - en kanal in till en gemensam teknisk plattform.
Teamet bestod av utvecklare från Epinova som arbetade nära produktägare från Thon Hotels, samt kollegor från våra systerföretag Novanet (.Net-utvecklare) och Northern Beat (Design/UX).
Det var viktigt att ha ett agilt team som bestod av frontend, backend, interaktionsdesigners, testledare, projektledare och en produktägare. För att arbeta så nära som möjligt med projektet var de flesta i teamet hos Thon Hotels 2-3 dagar i veckan.
Läs fler av våra kundcase
Intresserad av våra tjänster?
Hör av dig så berättar vi mer om hur vi kan hjälpa dig.
-
Martin Holmberg
Chief Sales Officer | Försäljningschef
- Epost:
- Telefon: +46 70 25 80 755