Elite Hotels lanserar ny digital e-handel och kundklubb
Pressmeddelande
Elite Hotels väljer Nova-gruppens digitalbyrå Epinova för att skapa hotellkedjans nya digitala upplevelse. I arbetet ingår att bygga en ny webblösning för att förbättra användarupplevelsen genom hela kundresan för både privat- och affärsresenärer.
Epinova tar in på Elite hotels
Epinova vann uppdraget efter en pitch med tre andra digitalbyråer. Elite Hotels of Sweden är Sveriges största familjeägda hotellkedja. Epinova skapar och utvecklar digitala kundupplevelser med Optimizely som plattform. Nova är en av Nordens ledande digitala byrågrupper med 600 anställda på 14 byråer i Sverige och Norge.
– Vi började arbetet med en utvärdering av vilken plattform som vi skulle använda för den nya digitala lösningen. Vi utgick i första hand från användarperspektiv, marknadsföringsperspektiv, säkerhetsperspektiv och användbarhet. När vi var klara insåg vi snabbt att Optimizely är den digitala plattformen som passar oss bäst. Vi träffade då en rad byråer och valde Epinova baserat på egna erfarenheter och de rekommendationer vi fick av olika branschexperter, säger Tomas Bäcklund, marknadschef, Elite Hotels of Sweden.
Alla ska vara hedersgäster
Den nya webbplatsen är utvecklad utifrån Elite Hotels vision om att leverera Sveriges bästa hotellupplevelse, där varje gäst ska känna sig som en hedersgäst. Målet är att de redan vid sitt första besök på webbplatsen ska få känslan av ombonad service. Webben ska också tillmötesgå deras önskemål som ser helt olika ut för privatpersoner, som ofta vill ha inspiration till nya upplevelser, och för affärsresenärer, som ofta så snabbt som möjligt vill åka till sitt möte, äta och sedan sova.