Enastående kundprestationer
Optimizer Awards är ett pris som syftar till att uppmärksamma Optimizely-kunder som visar enastående prestationer inom digital innovation och kreativitet. Optimizely lyfter fram kunder som använder plattformen på ett visionärt och spännande sätt. Detta ger bra inspiration och visar vägen för andra organisationer.
Most Customer Centric Experience Award
Optimizer Awards är uppdelat i sex olika kategorier och PostNord tävlar i klassen ”Bästa kundupplevelse” och ges till den kund som har utnyttjat Optimizely Content Cloud-plattformen till sin fulla potential och som byggt en enastående kundfokuserad användarupplevelse för slutanvändarna.
Motivering för nominering
Genom sitt digitaliseringsarbete strävar PostNord efter att ge service och kommunicera till sina kunder på ett tydligt och enkelt sätt, i rätt tid. Migreringen till Optimizely DXP-miljön har gett både stabilitet och agilitet till PostNords webbplatser och medfört förbättrad avancerad personalisering av användarupplevelsen. Leveransprocessen är nu effektiviserad och stödjer snabba releaser med mycket kortare time-to-market som resultat, för alla nordiska marknader.
Den pågående implementeringen av Optimizely Commerce Cloud med Headless-API:er tillsammans med en rad integrationer för SAP, Salesforce, Microsoft Dynamics etc kommer att än mer konsolidera och förenkla hanteringen av den kundfokuserade användarupplevelsen. Detta till stor del på grund av enkelheten för redaktörer att arbeta i Optimizely’s DXP-plattform.
Vinnarna kommer att tillkännages i mitten av december.