Epinova satsar på AI-plattformen Collabs för effektiv och transparent influencer marketing
Epinova AB och Syncro Group, som erbjuder AI-plattformen Collabs, inleder strategiskt partnerskap.

Epinova AB och Syncro Group, som erbjuder AI-plattformen Collabs, inleder strategiskt partnerskap.
Syftet med detta partnerskap är att skapa och tillhandahålla ett integrerat system där e-handlare kan urskilja när en influencer har engagerat sig i deras butik. Den innovativa lösningen kommer att underlätta starkare relationer med viktiga influencers och därigenom förbättrad marknadsföring. Tanken är att funktionaliteten ska marknadsföras och säljas av såväl Collabs som Epinova.
![]()
Med det här samarbetet går vi ännu ett steg längre. Det här är ett strategiskt tekniksamarbete som på allvar gör att vi kan utnyttja den skalbarhet vi ser i plattformen.
Ebbe Damm, VD för Syncro Group
Collabs är en transparent, AI-driven, heltäckande SaaS-plattform för influencer marketing. Den är utformad för att effektivisera kampanjhantering och maximera ROI. Genom plattformen kan marknadsföringsstrategier utvecklas, genomföras, effektiviseras och optimeras, och betalningar till influencers kan automatiseras. Användare kan på ett enkelt och flexibelt sätt göra allt från att knyta till sig specifika influencers till att hantera kampanjer och få fram data och insiktsfull analys över hur kampanjerna presterat. Därigenom erhålls bästa möjliga utväxling på den investering som görs. Plattformen gör det möjligt för alla bolag att driva internationella influencer marketing-kampanjer.
![]()
Vi ser fram emot ett starkt samarbete med Collabs där vi på ett innovativt sätt och med Optimizely som plattform, kan hjälpa våra kunders Influencer marketing-team att jobba närmare sin webb och e-handel. Vi har redan flera kunder som hört av sig och är intresserade!
säger Linus Ekström, VD på Epinova AB