Gå till huvudinnehållet Gå till huvudmenyn

Elite Hotels intar scenen på Optimizely Experimentation Roadshow

Personliga digitala upplevelser

På Optimizely Experimentation Roadshow visade Elite Hotels hur de bemöter gästernas varierande behov från husdjursvänliga vistelser till lokala spabesök genom att använda Optimizelys verktyg för segmentering och webbexperimentering.

Två personer talar på scen

Vi hade äran att se vår kund Elite Hotels på scen torsdagen den 22 maj 2025 under Optimizely Experimentation Roadshow. Daniel Gineman, Head of Digital, förklarade hur deras gäster skiljer sig åt i intressen och behov. Idag handlar det inte bara om att hitta ett bra hotell för natten. Du kanske även vill ta med din hund, spela golf, parkera bilen eller kanske inte ens övernatta. Varför inte besöka det lokala hotellets restaurang eller spa-anläggning.

Att tillgodose alla dessa målgrupper kan göra webbplatsen svårnavigerad och full av information som inte är relevant för alla. Därför är segmentering extra viktigt – för att skapa en webbupplevelse som är lika personlig och välkomnande som bemötandet du får när du besöker ett fysiskt hotell.

Elite Hotels använder Optimizely Data Platform (ODP) och Optimizely Web Experimentation som stöd för sitt CMS. Med dessa verktyg kan innehållet enkelt anpassas efter målgrupp baserat på preferenser, demografi med mera. Du kan även skapa egna popup-fönster för att interagera med besökare, till exempel påminna dem om att slutföra ett formulär de påbörjat, eller visa var inloggningsfunktionen finns.

Möjligheterna är många, och vi ser fram emot att uppnå stora saker tillsammans med Elite Hotels i framtiden.